У статті розповімо, як складати резюме англійською для роботи в Америці і які у нього є особливості.
Спочатку розберемося, що таке резюме, а що CV. Для американців CV – це більш повний документ, який включає такі розділи, як Awards (Нагороди), Publications (Публікації), Research experience (Дослідний досвід), Memberships (Членства в асоціаціях / організаціях) і т.д.
Перейдемо до розділів резюме. Стандартне резюме включає наступні основні розділи:
Personal information (Особиста інформація)
Work experience або Professional experience (Досвід роботи)
Education або Educational background (Освіта)
Additional skills (Додаткові вміння та навички)
References (Рекомендації)
Факультативно можна включити розділи Objective (Ваша мета, тобто робота, якої ви прагнете) та Interests. Також рекомендується додати розділ Personal qualifications (Особиста характеристика), в якому ви можете дати короткий опис себе особистості та свого стилю роботи.
Personal information
Графи, які потрібно заповнити:
Name (спочатку ім'я, а потім прізвище. Вказуйте їх по можливості так, як вони написані у вашому закордонному паспорті)
Birth date
Nationality (факультативно)
Marital status (факультативно, але краще вказати)
Address
Phone number
Email
Personal qualifications
Лексика англійської мови, яку можна використовувати у цьому розділі:
Motivated individual who demonstrates… – Мотивована людина, яка показує такі якості…
Results-oriented professional with a successful record of… – Професіонал, налаштований результат, з успішними кейсами в…
Able to work under pressure – здатний працювати під тиском (в умовах стресу)
Able to work efficiently both individually and in a team – Здатний ефективно працювати як одному, і у команді
Major strengths include… – Головні сильні сторони…
Excellent communication skills – Відмінні комунікативні навички
Attention to detail – Уважність до деталей
Competence in… – Компетентний у…
Punctuality – Пунктуальність
Respect for… – Шанобливе ставлення до…
Conflict management skills – Навички у вирішенні конфліктів
Strong analytical thinking – Розвинене аналітичне мислення
Superior presentation skills – Відмінні навички у створенні презентацій
Eager to learn – Готовий навчатися
Work experience
Наступним у резюме на роботу англійською мовою повинен йти розділ Work experience або Professional experience, який також можна назвати Work history або Professional career. Work experience і Work history містять весь ваш досвід роботи, а Professional experience або Professional career включають лише те, що безпосередньо відноситься до вашої професії. В останньому випадку після Professional experience / Professional career при необхідності слідує розділ Additional work experience, до якого входить досвід роботи, який не стосується вашої професійної діяльності (наприклад, якщо ви – фінансист, то additional work experience – це досвід роботи нянею, репетитором, офіціантом) , і т.д.).
Коли ви описуєте два останніх місця роботи, включайте опис Key responsibilities (основні обов'язки), які у вас були/є. Роботодавцям цікаво знати, за що саме ви відповідали на посади. Крім того, в описі останнього місця роботи не завадили б і Highlights (основні досягнення).
Деякі вирази, які допоможуть вам при складанні Key responsibilities і Highlights (дієслово / герундій або іменник):
To implement / implementation – Впроваджувати / впровадження
To develop / development - Розвивати / розвиток
To design / design – Займатися дизайном / дизайн
To devise / devising – Виробляти, винаходити
To participate in… / participation in… – Брати участь у…
To assist smb in… / assisting smb in… – Ассистувати комусь у…
To represent smb or smth / representing smb or smth – Представляти будь-кого або щось…
To monitor / monitoring – Слідкувати, контролювати
To supervise / supervising – Спостерігати, керувати
To create / creating, creation – Створювати
To compile / compilation – Складати, збирати
Successfully – Успішно
Effectively – Ефективно
Education
Ключові вирази розділу в англійській для роботи:
Years attended (кілька років провчилися)
Bachelor's degree in… – Ступінь бакалавра у…
Master's degree in… – Ступінь магістра у…
PhD in… – Лікарський ступінь…
Certificate in… – Диплом/сертифікат щодо…
Specialist's diploma in… – Диплом спеціаліста у…
…(e.g. English philology) department – Факультет... (наприклад, англійської філології)
Additional skills
Сюди входять мовні навички (мова: рівень; наприклад, English: Advanced level), права водія, і т.п. Ключові фрази:
Language skills – Знання мов
Elementary – Початківець
Pre-intermediate – Нижче середнього
Intermediate – Середній
Upper-intermediate – Вище середнього
Advanced – Розвинений
Native – Рівень носія
Driving licenci (в британській англійській) або driver's license (в американській англійській) – Водійські права
References
Не включайте імена та телефони осіб, які можуть дати вам рекомендації, якщо ви розміщуєте резюме в інтернеті або в агентстві з працевлаштування. Натомість користуйтеся фразою available upon request (доступні на прохання).
Коли ви подаєте резюме на конкретну вакансію, бажано надати контактну інформацію двох-трьох людей, які можуть вас рекомендувати. Приклад оформлення References:
Джон Сміт, CEO, DCT Publishing, Ltd. +34-020-7654 3210,
Щоб вивчати англійську далі, переходьте на цю статтю про нові професії.