Для співробітників багатьох компаній формат презентації добре знайомий. Але чи завжди вдається зробити презентацію не лише інформативною, а й цікавою? У цій статті поділимося з вами основними секретами успішної презентації.
Все по поличках
Крім наповненості гідним матеріалом, важливо продумати саму структуру презентації. Накидайте план і потренуйтеся вдома заздалегідь. Безумовно, кожна презентація індивідуальна і немає унікального сценарію для всіх, але обов'язкові компоненти, про які не можна забувати, є:
1. Уявіть.
Good morning, everyone. - Усім доброго ранку.
Hello everyone, welcome to… - Привіт, ласкаво просимо до …
On behalf of myself and (…), I'd like to welcome you. My name's …- Від свого імені та від імені (компанії)… я хотів би привітати вас. Мене звуть...
2.0. Головне – почати.
Початок справді має ключове значення. Якщо ви захопите увагу аудиторії одночасно, то в процесі самої презентації навіть у разі дрібних недоліків або технічних труднощів, вам з більшою ймовірністю їх вибачать. По-англійськи це називається hook - гачок, який «чіпляє» ваших глядачів та слухачів і налаштовує їх на потрібну вам хвилю.
Коли журналісти запитали Девіда Огілві, виконавчого директора однієї рекламної агенції про те, які хоки краще використовувати для рекламної презентації, він відповів своєю коронною фразою: «Якщо рекламуєте вогнегасники, починайте з пожежі».
Що може виступати у ролі цього магічного hook?
веселий жарт (але, будь ласка, враховуйте специфіку аудиторії перед якою виступаєте);
серія риторичних питань: хороші тим, що відповіді не вимагають, але замислюватися змушують. Подивіться, наприклад, як чудово використовує цю техніку у своїй презентації Саймон Сайнек:
How do you explain when things don't go as we assumed? - Яке пояснення ви знаходите, коли щось іде не так, як ми розраховували?
Або завгодно, як ви знайдете, коли інші можуть бути здатні до того, що вони беруться до defy all of the assumptions? - Або навіть не так, яке пояснення ви знаходите, коли іншим вдається досягати чогось, що здавалося неможливим? For example, why is Apple so innovative? -Наприклад, чому Еппл вважається такою новаторською компанією? ... Why is it that they seem to have something different? -Чому всім здається, що їхня продукція чимось відрізняється від решти на ринку?
Оригінально використовуйте відомі цитати Наприклад, "We've all heard that a journey of thousand miles starts with a single step. Buy we need to remember that a journey to nowhere also starts with a single step." – Ми всі чули, що шлях завдовжки тисячу миль починається з одного кроку. Але ми повинні пам'ятати, що шлях у нікуди також починається з одного кроку.
Безліч цікавих цитат ви можете знайти тут:
Техніка «what if» - Що, якби …?
“What if you were debt-free?” - Що, якби у вас не було боргів?
Залучіть аудиторію - Будь-який виступ та презентація у тому числі завжди сприймається з великим інтересом, якщо спікер залучає аудиторію. Не тільки заохочуйте питання, а й самі задавайте їх та провокуйте на дії у процесі презентації.
Please raise your hands if first thing you do when you wake up checking your smartphone. – Будь ласка, підніміть руку, якщо перше, що ви робите, коли прокидаєтеся – це берете до рук свій телефон.
2.1 Розкажіть, про що збираєтеся розповідати. Аудиторія має розуміти, що на неї чекає в найближчі хвилини. Це допоможе ввести ваших слухачів та глядачів у контекст вашого виступу, а також дасть їм зрозуміти, що ви добре знаєтеся на питанні, ви готувалися, ви професіонал.
Тут допоможуть такі фрази, як:
I'm here today to talk about…- Сьогодні я тут для того, щоб казати вам про …
I'm going to tell you about the ideas we've come up with for the… - Я розповім вам про ідеї, які у нас виникли щодо…
I'm going to divide my розмови в три частини. – Моя презентація складатиметься із трьох частин.
First, I'll give you… - По-перше, …
After that, … - Потім…
Finally,… - І наприкінці…
3. Обов'язково зробіть висновки. Пам'ятайте найпопулярніші програми на телебаченні, де за учасників пропонується проголосувати телеглядачам. Перед самим голосуванням обов'язково коротко показуються виступи кожного учасника. Навіщо це робиться? Правильно. Для того, щоб нагадати про найяскравіші моменти шоу та підвищити шанси учасників на перемогу. Так і ви підвищуєте шанси свого продукту або послуги, нагадуючи про ключові характеристики, основні плюси яких ви вже в фарбах описали раніше.
To sum up,…
To summarise,… - Підбиваючи підсумки,…
4. Визначте фінал. Дайте зрозуміти, що ви закінчили, але продовжуйте утримувати увагу аудиторії. Дуже важлива частина фіналу – інтерактив із аудиторією. Ваше завдання спровокувати на запитання.
Thanks very much. Any questions? - Дякую. Чи є якісь питання?
Well, that's all I have to say. - На цьому у мене все.
Thank you for listening. – Дякую за увагу.
Якщо ви маєте будь-які запитання, don't hesitate to ask. – Якщо у вас виникли якісь питання, не соромтеся – задавайте.
I'll be glad to answer any questions. - Радий відповісти на будь-які питання.
Хочеться вірити, що тепер у вас з'явилося розуміння основних моментів, які треба враховувати під час підготовки презентації англійською. Але якщо ще залишилися питання, не соромтеся та ставте їх у коментарях.