Thank you letter – це лист, який ви пишете потенційному роботодавцю після інтерв'ю. У ньому ви дякуємо йому за втрачений на вас час і надану можливість пройти співбесіду саме в цій компанії. Таким листом ви зайвий раз нагадуєте про те, що ви все ще зацікавлені у роботі та підкреслюєте свої плюси. При написанні цього листа зверніть увагу на наступні рекомендації:
✓ Надсилайте листа протягом доби після проходження інтерв'ю
✓ Не соромтеся написати Thank you letter навіть якщо інтерв'ю було провальним. Ви можете спробувати переграти відповіді на деякі питання. Спробуйте використати фрази типу “I wasn't completely satisfied with my answer to your question concerning my management style, and I'd like to take this opportunity to briefly readdress it” (“Мені не зовсім сподобався моя відповідь на ваше запитання про мій стиль управління, і я хотів би скористатися цією можливістю, щоб ще раз коротко на нього відповісти..”). Звичайно, всі інтерв'ю ви переписати не можете, але хоча б можна виправити свої найбільші помилки. Хороше Thank you letter може виступати в ролі дивовижного десерту після досить звичайної вечері.
✓ Не варто використовувати листи-шаблони, пишіть від серця. Всі листи з інтернету роботодавець вже бачив багато разів і, мабуть, може навіть сказати, з якого сайту вони взяті. Постарайтеся включити щось із інтерв'ю до свого листа. Це допоможе згадати вас та виділити із загальної маси кандидатів.
✓ Ще раз підкресліть свої сильні сторони. Покажіть потенційному босу, що вам не терпиться почати працювати на новому місці. Але при цьому не переписуйте своє резюме. Воно вже мають. Ідеальне Thank you letter має бути близько 4 абзаців довгою. Абсолютний максимум – це сторінка. На жаль, ніхто не читатиме статтю в 30 аркушів на тему якої ви чудовий.
✓ Використовуйте цю можливість сказати, що ви забули або не встигли згадати в інтерв'ю. Хорошим варіантом будуть фрази типу такий: “You mentioned that you need an assistant whho has strong “people” skills, and this is an area in which I excel. At Bla-bla Company, I helped the manager build a loyal client base…” (“Ви згадали, що вам потрібен асистент із сильними навичками роботи з людьми, а це якраз область в якій я добре впораюся. У компанії Бла-бла я допомагав менеджеру створити сильну клієнтську базу…”)
✓ Прочитайте свій лист багато разів. Переконайтеся, що в ньому немає помилок, друкарських помилок або конструкцій, які можуть бути зрозумілі двояко.
✓ Запам'ятайте, як звати людину, яка проводила інтерв'ю. Саме йому вам варто написати Thank you letter. Звичайно, буде не дуже гарною ідеєю вишукувати його у соціальних мережах, щоб порадувати своїм листом. А ось відправити Thank you letter на імейл, вказаний на сайті компанії або візитівці, точно варто.
✓ Не забудьте подякувати всім членам команди, які допомогли вам потрапити на це інтерв'ю. Якщо хтось приносив вам каву під час співбесіди, то можна згадати і цю людину. Це покаже вашу увагу до деталей та зацікавленість у робочому місці.
✓ Зверніть увагу і на "корпоративну культуру" компанії (company culture). Якщо компанія традиційніша, то варто написати Thank you letter на папері і відправити поштою. Для сучасних компаній підійде і варіант електронною поштою. Оптимально, якщо ви зробите і те, і те. Лист електронною поштою прийде швидше, що важливо, якщо рішення приймається протягом декількох днів. А «реальний» лист залишає більш довгий приємний смак. Звісно, враховуйте сучасні реалії. Ми з вами розуміємо, що реальний лист в Україну може прийти через кілька місяців після інтерв'ю.
✓ Якщо ви згадали під час інтерв'ю якусь наукову статтю або книгу, яка зацікавила співрозмовника, сміливо включайте посилання на цю інформацію до свого листа.
Отже, ідеальний лист може виглядати якось так:
Dear Mr. Brown:
Якщо ви дуже впевнені, що можливо, щоб переглянути позицію вашого asistentа. Я симпатизував розмовляти з вами, проходити інші члени офіцера, і можливості для навчання більше, ніж ця позиція. Я дуже зацікавлений у цьому положенні і можливості для проведення свого team.
Це job feels like a very good match between my skills and experience and the requirements of this job. Як ми розмовляли, ви повинні деякий раз з сильними соціальними шкілами, і я маю досвід, що вам потрібна. У додатку, в моїй поточній роботі як особистий консультант у Bla-bla компанії, надається можливість накладати мої skills. My останній supervisor said, “Ben is one of the hardest-working employees. Його friendly і професійні customer-service skills helped the firm achieve a 20 процентів revenue increase останній рік”.
I don’t see the executive assistant role as a punch-the-clock, 9-to-5 job; I will be your “right hand” - helping you manage the day-to-day operations, volunteering для спеціальних проектів, і засмучуючи company is positioned for growth and increased profitability.
Крім того, якщо ви вважаєте мене для цієї приємної можливості. Please let me know if you have any questions or concerns or need more information. I look forward to hearing from you next week and hope to join your staff soon.
Best regards,
Ben Green
Намотай собі на вус
opportunity to interview – можливість пройти інтерв'ю
staff - штат співробітників
a very good match - дуже вдала відповідність
to join the team - приєднається до команди
to polish my skills - відточувати мої вміння
customer-service skill – вміння в обслуговуванні покупців (клієнтів)
executive assistant – помічник керівника, виконавчий помічник
thank you for considering me - дякую за розгляд моєї кандидатури
Пам'ятайте, що такий лист виділить вас із загальної кількості кандидатів. Говорять, що в наш час лише 20 відсотків кандидатів пишуть Thank you letter після інтерв'ю. Роботодавці згодні з тим, що іноді такий невеликий лист може зіграти дуже важливу роль і переважити шальки терезів на вашу користь. Так що не лінуйтеся і обов'язково пишіть Thank you letter. Навіть якщо ви не пройшли цього разу, є шанс, що роботодавець запам'ятає вас і покличе на подібну позицію в майбутньому. Успіхів!